Kodly
Blog'a Dön

Starlink’in Başı Yine Dertte: Gökyüzünde Bir Uydusu Daha ‘Anomali’ Yaşadı!

18 Haziran 2026Kodly2 dk okuma
Starlink’in Başı Yine Dertte: Gökyüzünde Bir Uydusu Daha ‘Anomali’ Yaşadı!



Starlink’in Başı Yine Dertte: Gökyüzünde Bir Uydusu Daha ‘Anomali’ Yaşadı!



SpaceX’in uzaydaki mega projesi Starlink, son zamanlarda başını ağrıtan ‘anomali’ haberlerine bir yenisini ekledi. Gökyüzünde sessiz sedasız görev yapan binlerce uydudan biri daha, maalesef sessiz sedasız ortadan kayboldu.

Peki Tam Olarak Ne Oldu?

SpaceX’ten gelen açıklamaya göre, Starlink 34343 kod adlı uyduyla ‘anomali’ nedeniyle iletişimi kaybettiler. Hani şu her şeyi açıklayan, aslında hiçbir şey açıklamayan büyülü kelime… Ama uzay takip şirketi Leo Labs, olayın hemen ardından uydu yakınlarında onlarca yeni nesne tespit ettiğini söylüyor. Yani evet, o ‘anomali’ büyük ihtimalle ufak çaplı bir patlama ya da en azından bir parçalanma demek.

SpaceX’ten Endişeleri Azaltan Açıklamalar

Hemen ardından SpaceX’ten beklenen “endişeye mahal yok” açıklaması geldi. X’te paylaştıkları mesajda, bu olayın Uluslararası Uzay İstasyonu (ISS), mürettebatı veya NASA’nın yaklaşan Artemis II görevi için yeni bir risk oluşturmadığını belirttiler. Neyse ki koca uzayda o kadar dağınık parçanın ISS’e çarpma olasılığı gerçekten çok düşük, rahat bir nefes alabiliriz.

Ayrıca, uydunun ve ortaya çıkan parçacıkların kısa süre içinde Dünya atmosferine girerek yanarak yok olacağı tahmin ediliyor. Yani uzay çöplüğüne kalıcı bir katkı yapmadıklarını umuyoruz. SpaceX, bu durumu takip etmeye devam edeceklerini ve NASA ile ABD Uzay Kuvvetleri ile koordinasyon içinde olacaklarını da ekledi.

Bu İşin Perde Arkası Ne?

Biliyoruz, SpaceX’in uzaydaki internet ağı Starlink, binlerce uydusuyla devasa bir proje. Ama bu kadar çok uydu varken arada böyle ‘kaybolanlar’ olması ne kadar normal, ne kadar endişe verici? Her ne kadar bu olay özelinde büyük bir risk olmasa da, sürekli artan uzay trafiği ve bu tür anomali vakaları, uzun vadede uzay sürdürülebilirliği açısından oldukça düşündürücü. Bu kadar çok teknoloji, bu kadar çok donanım uzayda başıboş bırakılırken, işlerin “anomali” dışında bir adla anılması daha makul olmaz mıydı?

Kodly Yorumu 🚀

Bu tarz olaylar, uzaydaki altyapının ne kadar kırılgan olduğunu ve sürekli bakım gerektirdiğini hatırlatıyor. Web dünyası ve geliştiriciler olarak, kesintisiz bağlantıya olan bağımlılığımız arttıkça, bu tür potansiyel aksaklıkların küresel internet hizmetlerine etkilerini de göz ardı edemeyiz. Dijital dünyanın güvencesi, uzaydaki fiziksel cihazların kararlılığında yatıyor, bu da işin “anomali” kadar gizemli olmayan ama bir o kadar önemli kısmı.


Kodly Insights © 2026